Hvad tilbyder man en rigtig Pincho-franchisetager? | Franchisehub

Hvad tilbyder man en rigtig Pincho-franchisetager?

Hvad tilbyder man en rigtig Pincho-franchisetager?

Den svenske restaurantkæde Pincho Nation er i gang med at etablere sig i Norden og resten af ​​Europa. De seneste ti år har den populære kæde tiltrukket både gæster og masser af franchisetagere på det svenske marked. For få år siden etableredes de to første Pincho Nation restauranter i København og har bevist at konceptet fungerer supergodt også herhjemme. Nu leder de, i samarbejde med FranchiseHub efter nye partnere her i Danmark.
 
Hvordan fungerer det?
Ida Holmqvist, driftsleder i Pincho Nation, fortæller her hvordan det fungerer, og hvilke fordele der er inkluderet for dem, der ønsker at drive deres egen Pincho-restaurant. Pincho Nation har som mål at åbne 15-20 nye restauranter i Norge i løbet af de næste tre år, hvilket er den samme forventning der er realistisk på det danske marked.
 
Pincho Nations franchisekonceptet er meget omfattende og tilbyder færdige løsninger til kontrakter, indretning, mad, drikke og intern træning, men også en app med funktioner til booking, bestilling og betaling. Appen indeholder også Pincho Nations Guest Club: The Circus, som er et værktøj til at måle kundetilfredshed og meget mere. Konceptet er veletableret og optimeret over tid, hvilket gør det attraktivt for nye franchisetagere, der ikke skal starte fra bunden. Det giver dem også mere tid til at fokusere på det vigtige, nemlig mødet med kunden og mulighed for at tilbyde gode wow-oplevelser, siger Ida og mener, at det omfattende tilbud er en stor årsag til, at Pincho Nation er blevet så attraktiv og profitabel en franchise.
 
Hun begyndte selv at arbejde i kæden som servitrice, avancerede til butler og derefter arbejdede hun et par år som restaurantchef. I dag hjælper hun nye franchisetagere med at komme i gang med deres Pincho-restauranter.
 
Appen frigør tid til service
På en klassisk restaurant er rutinen under et besøg velkendt, men hos Pincho Nation ser det lidt anderledes ud. Her skal gæsterne ikke vente på, at nogen tager imod bestillingen, den klarer de selv via Pincho-appen, hvilket er blevet værdsat af flere grunde.
 
- Gæster kan styre deres besøg og bestille, hvor ofte og hvor meget de vil i deres eget tempo. Det betyder, at medarbejderne kan bruge tiden på at møde gæsterne, yde ægte personlig service og skabe den behagelige atmosfære, som så mange mennesker sætter pris på, siger Ida.
Hun mener, at denne måde at arbejde på skaber store muligheder for både mersalg og kundeloyalitet, samt tilfredse medarbejdere fordi får en god og positiv dialog med kunderne.
 
Centralt udviklede menuer
Pinchos menuer er fyldt med små retter fra køkkener verden over og drinks med overraskende smag, udvalget er stort og det føles nemt at kombinere frit efter egne præferencer.
 
- Alle retter og drikkevarer er udviklet centralt af vores innovative skabere indenfor mad og drikke, de holder styr på smage, trends og hvad der normalt går hjem hos Pinchos gæster. Udvalget skal altid kunne tilbyde noget til alle typer gæster, hvad enten de er veganere, spiser glutenfri eller vælger alkoholfri. Fordelen ved dette er, at individuelle franchisetagere ikke skal stå over for tørke, spild og omkostninger for at prøve mad og prøve blandede drikkevarer. Pinchos udvalg af mad og drikke er heller aldrig stillestående, men er i konstant udvikling, siger Ida.
 
Tilbud før forhandlede aftaler
Når man starter en restaurationsvirksomhed, involverer det ofte en del administration og forhandling, men som franchisetagere i Pincho slipper man for en stor del af dette.
 
- Vi tilbyder forud forhandlede aftaler med grossister, hvilket betyder, at vores franchisetagere har direkte adgang til hurtig service, gode priser og gode leveringsbetingelser. Grossisterne holder styr på, hvilke produkter franchisefirmaer har brug for og lagerfører en serie specielt udviklet til Pincho, fortæller Ida.
 
Inden for Pincho-kæden er der en solid it-struktur, der udvikles og vedligeholdes internt, herunder egen app og kædens unikke proprietære kasse- og bookingsystem.
 
- Alle Pincho restauranter har adgang til digitale værktøjer, der er tilpasset vores forretning. Fordi vi har høj teknisk kompetence i kæden, er vi ikke afhængige af eksterne aktører. Vores tekniske support er nem at kontakte og tilgængelig, når restauranterne holder åbent, og de kan derfor hurtigt hjælpe med enhver situation uden at skulle forstyrre driften eller miste omsætning, siger Ida.
 
Lokale helte lykkes bedst
Ud over et omfattende restaurantkoncept tilbyder Pincho sine franchisetagere støtte fra eksperter inden for områder som byggeri, økonomi og kommunikation. Men hvem er egnet som franchisetager, og hvad er vigtigst at overveje, inden du går i gang?
 
Franchises der lykkes bedst har meget til fælles, vi plejer at kalde dem "lokale helte". Der er ydmyge, drevne mennesker, der har øje for byen og området, hvor de vil etablere sig. De har erfaring med at drive, eller i det mindste arbejde i en restaurant og ved, hvad der kræves. De kan nemt etablere kontakter og dialog med andre i branchen – konkurrenter, leverandører, myndigheder og vigtigst af alt alle typer gæster.
 
- Inden du starter din franchise, er det vigtigt at lave en rigtig god analyse af markedet og faktorer som placeringen af ​​lokalerne, hvordan målgruppen færdes i området og hvor meget tid du skal bruge på dig selv. Allerede dér kan vi hos Pincho være med til at støtte nye franchisetagere til at få de bedste forudsætninger for at starte og drive en lønsom virksomhed i mange år.
 

Kommentarer

Fakta

80% overlever i kædekoncepter
33% overlever udenfor kædekoncepter
– der er er endnu flere fordele ved franchise...Læs mere

Bloggere

Tom Skovbon
Har en meget bred erfaring fra dansk og international forretning og har blandt andet udviklet og drevet franchise kæder i Norge og Danmark, arbejdet inden for international udvikling af indkøbscentre og været direktør for et stort antal kæder i Danmark. Siden 2006 har FranchiseHub - tidligere ChainIndex - været partner i Franchise Pool International (FPI), et netværk der hjælper franchisegivere der ønsker at være internationale med at ekspandere.
Lasse Skaarup Christensen
Partner og bestyrelsesmedlem i Gorrissen Federspiel. Ass. professor på Århus Universitet i Markedsret og uddannet i New York og Hong Kong 20 års erfaring med rådgivning af ledende danske og udenlandske kæder i Danmark og udlandet, og leder af Gorrissen Federspiels afdeling for Immaterielle rettigheder. Forfatter af bøger og artikler samt indlægsholder om rettigheds- og franchiseforhold.