Franchisekonceptet


Franchisekonceptet er den helhed af enkelt elementer, der udgør franchisesystemet og de elementer, der er nødvendige, før der forefindes et totalt forretningssystem. Franchisekonceptet består således af informationer om:

  • Om franchisetagerne i franchisekæden.
  • Om antal franchiseenheder og antal egne enheder i kæden .
  • Om franchisegivers erfaring med franchising.
  • Om dine økonomiske vilkår, herunder indtrædelsesafgift og royalty.
  • Om modelbudget for en franchiseret i kæden.
  • Om markedet både lokalt og nationalt.
  • Om de immaterielle rettigheder, der stilles til din rådighed.
  • Om de varer og tjenesteydelser, som du enten kan eller pligtigt skal købe.
  • Om konkurrenceklausuler både under og efter franchiseperioden.
  • Om aftalens længde, mulighed for ændring, forlængelse, opsigelse og overdragelse.
  • Om, hvor og hvordan eventuelle tvister løses.
  • Om forhold der i øvrigt er relevante for dig, inkl. lejeforhold/brugsret til lokaler.
  • Om supplerende ydelser, som du får stillet til rådighed eller kan tilkøbe.

Endvidere af et system af manualer for:

  • Produkter.
  • Services.
  • Etablering.
  • Driftsanvisninger.
  • Tekniske foranstaltninger.
  • Administration.
  • Undervisning og træning.
  • Kommunikation .
  • Markedsføring.
  • Det daglige samarbejde.
  • Økonomien i samarbejdet.
  • andre konceptrelevante informationer

Endelig franchisekontrakten

To top