BoConcept har fokus på MULTI-unit franchise

bc_aarhus_030

Nu har du mulighed for at investere i et enestående franchisekoncept, og indlede et samarbejde med et globalt designerbrand som Multi-Unit franchisepartner. af Anton van de Putte, CEO, BoConcept
 
BoConcept er et stærkt brand og et globalt franchisekoncept, som omfatter over 300 butikker i 65 lande. En virksomhed med fantastiske muligheder og et enormt potentiale der tilbyder meget attraktive muligheder for at blive Multi-Unit franchisepartner.
 
BoConcept startede oprindeligt i 1952 som møbelproducent i Herning. Den første BoConcept Brand Store åbnede i Paris i 1993, og 25 år senere er der over 300 butikker fordelt på 65 lande, som tilbyder premium boligmøbler med international stil.
 
BoConcept har en ambitiøs plan om at fordoble antallet af butikker på globalt plan til over 600 i løbet af de kommende år og ser Europa og USA som de vigtigste markeder. Det betyder, at investorer og iværksættere har en enestående mulighed for at blive en del af det voksende brand som Multi-Unit franchisepartner.
 
EN SUVERÆN FRANCHISEMULIGHED
BoConcept er et verdenskendt brand, med et stærkt design, i en god kvalitet til rimelige penge. Vi kalder det affordable luxury. Som BoConcept franchisepartner bliver du en del af en succesfuld, moderne og profitabel organisation. BoConcept har over 15 millioner besøgende på hjemmesiden og 5 millioner butiksbesøgende hvert år. Som franchisepartner indgår du i et samarbejde med et brand og en virksomhed, du kan være stolt af og opnå succes med.
Ved at customize møbler til kundernes individuelle behov og drømme, appellerer BoConcept til det kræsne publikum, som ønsker at sætte deres eget præg på tingene. Ved at fokusere på funktionelle møbler, der kan tilpasses efter kundens ønsker, har BoConcept skabt et fashionabelt, moderne og kundeorienteret brand.
Ud over kundefokus brænder BoConcept for at skabe den bedst mulige oplevelse for vores franchisepartnere. Som BoConcept franchisepartner bliver du en del af et stærkt team af ligesindede, som bliver supporteret af en erfaren franchisegiver.
 
Gennem et samarbejde med verdenskendte designere styrker BoConcept kontinuerligt brandets image og genkendelighed, til glæde for vores mange succesfulde franchisepartnere.
BoConcept tilbyder personlig indretningsservice og gratis tilpasningsmuligheder for systemer og møbler, hvilket betyder, at franchisepartnerne kan tilbyde deres kunder en unik service, som normalt ikke findes i dette prisleje.  
 
BoConcept har desuden en voksende B2B-salgskanal med særlige produkter og møbelløsninger til kontraktmarkedet inden for områderne bolig, kontor, hotel og restauration. B2B repræsenterer et meget lovende forretningsområde, med høj vækst, for vores franchisepartnerne.
 
BoConcept har et prisvindende franchisekoncept (modtog prisen “Best Lifestyle Franchise of 2019” ved Global Franchise Awards, 2019) med en gennemprøvet, profitabel og cash-flow-stærk forretningsmodel, som genererer hurtig likviditet, hvilket er ideelt for franchisepartnerne, der ønsker at åbne flere butikker.
 
De mange fordele, BoConcept tilbyder  franchisepartnerne, samt den ekstraordinære kundeservice og brandets enestående ry på verdensplan gør tilsammen BoConcept til en fremragende franchise mulighed.
 
STØTTE FRA ET GLOBALT BRAND
Franchisepartnerne modtager support og uddannelse i verdensklasse, som understøtter deres fortsatte succes.
 
Et erfarent marketingteam støtter og rådgiver franchisepartnerne inden for alle aspekter af kommunikation og leverer alt markedsførings materiale, herunder kataloger, flyers, butiksmateriale, annoncer, direct mail-kampagner, indhold til sociale medier, pressemeddelelser og meget mere. Dette skaber en rød tråd fra den internationale kommunikation til den nationale og lokale kommunikation. Den ensartede kommunikation sikrer en effektiv trafik til butikkerne.
 
BoConcept’s særlige butiksåbningsteam er ansvarlige for at støtte franchisepartnerne i butiksåbningsprocessen af en ny BoConcept butik: Locations Directors hjælper med at finde den bedste butikslokation, Store Designere skaber den mest effektive butiksindretning, Project Managers hjælper med at opbygge de nye butikker og Store Opening Managers hjælper franchisepartnerne med at etablere deres lager, butiksrutiner m.m., så butikkerne fungerer fra dag ét.
 
BoConcept’s IT-system understøtter processerne i butikkerne ved at sikre let opfølgning på administrations- og rapporteringsprocesser. Dertil kommer, at vores værdikædestyring og benchmarking er strømlinet på tværs af hele kæden, hvilket giver store logistiske og resultatmæssige fordele.
 
VI SØGER EN FRANCHISEPARTNER DER KAN DRIVE FLERE BUTIKKER I DANMARK
BoConcept søger Multi-Unit franchisepartnere i hele verdenen, som har de rette kompetencer og den finansielle styrke til at investere i flere butikker inden for et nærmere defineret geografisk område. Vi har øget fokus på Multi-Unit, fordi erfaringen viser at Multi-Unit franchisetagere har en langt bedre indtjening og performanc end enkeltsående franchisetagere. Dette giver positiv synergi for både franchisetager og franchisegiver.
 
Danmark er, som hjemland for BoConcept og et af vores vigtigste markeder, ingen undtagelse. BoConcept har på nuværende tidspunkt 2 butikker i Københavns området og 1 butik i Aarhus, og søger nu en franchisepartner til at overtage den nuværende forretning i Århus og åbne yderligere 2-3 butikker indenfor en kortere årrække, indtil vi har udnyttet det potentiale, der ligger i markedet. Vi søger derfor efter den rette franchisepartner til Danmark, som har et ønske om at åbne flere butikker og er i stand til at videreføre og videreudvikle de nuværende aktiviteter.
 
Salgs- og marketingerfaring er, sammen med gode lederegenskaber, evnen til at uddelegere og motivere, de egenskaber, vi anser som grundlaget for at drive en BoConcept butik. Erfaring med butiksdrift og en passion for design og møbler er kun et plus.
 
Den gennemsnitlige investering i hver enkelt BoConcept butik er ca. 3,5 mio. kroner, afhængigt af størrelse og placering. Investeringen inkluderer en franchiseafgift på ca. 185.000 kroner.
Den ideelle kandidat bør have adgang til likvide midler på over 3,5 mio. kroner og en egenkapital på over 10 mio. kroner for at kunne forpligte sig til en ambitiøs udviklingsplan.  
 
KONTAKT OG YDERLIGERE OPLYSNINGER
Til dette arbejde samarbejder BoConcept med ChainIndex, der er specialister i rekruttering og udvikling af franchisekoncepter.
 
Vi opfordrer både investorer og virksomhedsejere, der er villige til at sprede deres portefølje, samt eksisterende møbelforretninger til at kontakte Tom Skovbon, ChainIndex for at drøfte investeringsmulighederne.
 
ChainIndex | Tom Skovbon: ts@chainindex.dk
https://chainindex.dk/kaede/boconcept
 
 
 
DETTE SIGER VORES FRANCHISEPARTNERE:
 
Mireille Baumgart | BoConcept London – franchisepartner siden 2001 med otte butikker.
 
“BoConcept er et af de førende brands i møbelindustrien på verdensplan og den største aktør inden for det valgte segment. Den løbende støtte fra BoConcepts side er fremragende, og der er altid mulighed for at spørge nogen til råds om, hvordan vi kan gøre vores butikker endnu mere succesrige. Vi har i dag 8 succesrige butikker i London-området og har planer om at åbne endnu flere i de kommende år, så det har helt sikkert været en succes!”
 
 
Carlos Salamanovitz I BoConcept USA og Mexico – franchisepartner siden 2017 med syv butikker.
 
“BoConcept er et stærkt brand og en virksomhed med fantastiske muligheder og et enormt potentiale. Udviklingen er gået stærkt, og vi har allerede 7 butikker og planer om at åbne flere i den nærmeste fremtid. Jeg er utroligt glad for den succes, vi har opnået indtil videre, og jeg er stolt af at være en del af denne fantastiske familie.”
 
 
Hans Seemann I BoConcept Spanien – franchisepartner siden 2011 med fire butikker.
 
“BoConcept er som brand og forretningsmodel meget let at gå til. Alt er veltilrettelagt, gennemført og konsekvent. Det kan virkelig være en god forretning, hvis du følger deres retningslinjer og gør de rigtige ting. Det er meget nemt at samarbejde med BoConcept. Hele processen er præget af en høj grad af gennemsigtighed, loyalitet og ærlighed.”
 
KORT FORTALT
 
Navn: BoConcept
Grundlagt: 1952
Antal franchisebutikker: Over 320
Butikkernes placering: Butikker i 65 lande over hele verden
Investeringsbeløb: gennemsnitligt 3,5 mio. kroner pr. butik
Minimumskrav til kapital: adgang til likvide midler på over 3,5 mio. kroner; egenkapital på over 10 mio. kroner (til en udviklingsplan for det danske marked)
Kontakt: Chain Index | Tom Skovbon: ts@chainindex.dk

To top