Vi har hjulpet City Calendar, herhjemme mere kendt under navnet Bykalender med at videreudvikle deres koncept og skabt grundlag for en international ekspansion.
For 5 år siden kom den første Bykalender – Aarhuskalenderen på gaden som et forsøg på at skabe en stærk lokal aktivitet for de 24 virksomheder der deltog. Formålet var at skabe tilgang af nye kunder, styrke omsætningen og trække kunderne væk fra nettet og ned i butikkerne. Forsøget var meget vellykket og nu 5 år efter er Bykalender repræsenteret i 37 byer over hele Danmark.
Hver Bykalender, om det er Herningkalenderen, Odensekalenderen eller en af de andre 35 byer, aktiverer det lokale erhvervsliv og har lokal forankring både på forsiden af kalenderen, som er designet af en lokal kunstner og ved at støtte lokal velgørenhed. I 2021 blev det til næsten 900.000 kr. i støtte til lokal velgørenhed her i Danmark – ret stærkt. Så den lille test i 2017 har udviklet sig til en stor succes hvor både franchisetagerne, franchisegiver og de lokale aktører nyder godt af det gode koncept.
Samtidig har Bykalender i samarbejde med FranchiseHub gjort de nødvendige forberedelser samt udviklet det internationale koncept for Bykalender som af sproghensyn internationalt markedsføres som City Calendar. Sidste år startede City Calendar deres internationale rejse med en master franchisetager i Norge og nu har vi i samarbejde med det internationale netværk – Franchise Pool International, som FranchiseHub er en del af, fundet den næste masterfranchisetager i Saarland i Tyskland. City Calendar forventer i 2024 at ekspandere til yderligere regioner i Tyskland samt etablere en master i Sverige.