34-årige Jonas Dørken fået vendt Skousen til en succesforretning, fortæller han i et interview med detailfolk.dk. Den it-ingeniøruddannede Jonas Dørken har ingen baggrund i detailbranchen andet end studiejob bag disken i forskellige butikker. Alligevel har han på tre år formået at vende en underskudsforretning til en voksende succes.
Det er også ham, der har lanceret ideen om at matche den laveste netpris i det fysiske butikker, noget Skousen har markeret sig kraftigt på gennem flere markedsføringskampagner den seneste tid. Og der er en grund til, at det er en rigtig god idé, mener den adm. direktør. Over 80 procent af de hvidevarer, der bliver købt i dag, bliver købt i de fysiske butikker.
Jonas Dørken tror, det er fordi, kunderne gerne vil se en sælger i øjnene og se og føle produktet, inden de køber. Hvis man fjerner den faktor, der hedder pris, vil folk altså som udgangspunkt stadig helst handle i den fysiske butik, mener direktøren der udtaler: ”Når vi så siger, at vi matcher den laveste netpris, kan folk lige så godt gå ned i en butik og få den gode service, som Skousen er kendt for.”