Overskuddet er klart mindre end sidste år, men den adm. direktør holder fast på strategien, som også har ført salgsvækst med sig.
Hos BabySam, der har 30 butikker fordelt over hele landet, holder indtjeningen ikke niveauet i 2021/22.
Efter et blandet regnskabsår står BabySam tilbage med et overskud på godt fire millioner kroner efter skat. Det er væsentligt mindre end året før, men stadig længder bedre end i 2019/20 og 2018/19, hvor kæden indkasserede tocifrede millionunderskud.
– Som mange andre har vi oplevet inflationen gøre et indhug i indtjeningen, at varelagrene har været for høje og at kunderne har holdt sig tilbage igennem færre køb og lidt billigere produkter og højere andel af kampagner og tilbud, skriver den adm. direktør, Kenneth Nørgaard, på LinkedIn.
Holder sig til strategien
Ifølge direktøren får den ekstra modvind ikke BabySam til at stå af cyklen. Der skal i stedet trædes lidt hårdere, skriver han og fremhæver kædens strategi.
– Vores omnichannel model fortsætter med at vise potentiale og udgør nu 10% af omsætningen og vokser med +30% ÅTD, hvilket betyder at det digitale salg nu udgør ~30% og er stigende, skriver Kenneth Nørgaard.
Den samlede omsætning stiger med 11 procent til 636 millioner kroner. I årsrapporten tilskrives væksten øgede markedsandele og effekten af strategiens fokus på digitalisering og bedre kundeoplevelser.