For første gang rykker landets største fastfoodkæde til udlandet. Det sker i kølvandet på et yderst succesfuldt år og med et rekordregnskab i bagagen.
Sunset Boulevard har bedre fat i kunderne end nogensinde før og satser nu på at rulle konceptet ud internationalt.
Den danskejede fastfoodkæde lykkedes med at forbedre omsætningen med 25 procent i 2022, mens antallet af gæster sted med 18 procent.
Indtjeningen er også godt med: Årets resultat før skat er på 24,5 millioner kroner, og det er væsentligt mere end den hidtidige rekord fra året før, som lød på under det halve.
– Sunset Boulevard har stået solidt i en ellers meget omskiftelig verden, og vi har formået at gøre os mere relevante end nogensinde før med en lang række innovative og kommercielle tiltag kombineret med et kontinuerligt fokus på den gode gæsteoplevelse, siger den adm. direktør, Jens Broch.
– Det har danskerne taget rigtigt godt imod, og det momentum skal vi benytte os af og investere endnu mere i forretningen – herhjemme, men også i udlandet, siger han.
Ruller konceptet ud internationalt
Med den solide vækst herhjemme er Sunset Boulevard klar til at afprøve konceptet på det norske marked. Til at starte med åbner kæden tre eller fire restauranter i anden halvdel af året.
En international satsning har længe været en drøm, fremgår det af en pressemeddelelse fra fastfoodkæden.
– Norge er et interessant marked med et godt potentiale for en forretning som vores. Både vores menu med frisklavet fastfood af høj kvalitet og vores profil med fokus på bæredygtighed er relevant for nordmændene. Norge er på alle måder et godt sted at starte vores ekspansionseventyr, siger Jens Broch.
Herhjemme bliver der også lagt planer om ekspansion.
– I september 2022 åbnede vi en ny type Sunset Boulevard restaurant – en Grab’nGo – på kun 48 m2 i Svendborg, hvor maden bestilles online og hentes som take away. Resultaterne fra restauranten har langt overgået vores ellers høje forventninger, så nu glæder vi os til at rulle konceptet bredt ud i Danmark i 2023, siger Jens Broch.
Direktøren forventer at åbne fire af de nye take away-restauranter i Danmark i løbet af 2023 og har desuden flere normale restauranter på tegnebrættet.