Franchisekonceptet
Franchisekonceptet er den helhed af enkelt elementer, der udgør franchisesystemet og de elementer, der er nødvendige, før der forefindes et totalt forretningssystem. Franchisekonceptet består således af informationer om:
- Om franchisetagerne i franchisekæden.
- Om antal franchiseenheder og antal egne enheder i kæden .
- Om franchisegivers erfaring med franchising.
- Om dine økonomiske vilkår, herunder indtrædelsesafgift og royalty.
- Om modelbudget for en franchiseret i kæden.
- Om markedet både lokalt og nationalt.
- Om de immaterielle rettigheder, der stilles til din rådighed.
- Om de varer og tjenesteydelser, som du enten kan eller pligtigt skal købe.
- Om konkurrenceklausuler både under og efter franchiseperioden.
- Om aftalens længde, mulighed for ændring, forlængelse, opsigelse og overdragelse.
- Om, hvor og hvordan eventuelle tvister løses.
- Om forhold der i øvrigt er relevante for dig, inkl. lejeforhold/brugsret til lokaler.
- Om supplerende ydelser, som du får stillet til rådighed eller kan tilkøbe.
Endvidere af et system af manualer for:
- Produkter.
- Services.
- Etablering.
- Driftsanvisninger.
- Tekniske foranstaltninger.
- Administration.
- Undervisning og træning.
- Kommunikation .
- Markedsføring.
- Det daglige samarbejde.
- Økonomien i samarbejdet.
- andre konceptrelevante informationer
Endelig franchisekontrakten