Social Foodies har eksisteret i 11 år og har et særligt stærkt renommé i København, på Frederiksberg og nord for København.
Det som gør Social Foodies til et velstøbt koncept, er det stærke særpræg med at hjælpe og udvikle småbønderne i Afrika igennem mere end 12 år. Desuden har man gode butikker med et sortiment af kaffe, boller, energibarer, gaveæsker, flødebollekurser og chokolade varer, der hjælper til at sikre en vis omsætning i gang hen over vintermånederne. Sommerhalvåret er vores klart stærkeste salgsperiode.
De fleste produkter bliver produceret i butikken, som gør, at man kan holde en DG på over 70-75%.
Butikken er kun ca et år gammel og har allerede fornuftig omsætning på omkring 2,3 mio. kr. ex moms, så ligger der et stort potentiale for en ejer, i at fastholde og videreudvikle driften
Is er den langt største enkeltstående vare som sælges i butikkerne.